RENATA I RADOSŁAW MARZEC – DUO „CELORGANIC”

Johann Sebastian Bach (1685-1750):

  • III Suita na wiolonczelę solo BWV 1009: Courante (vc. solo)
  • Triosonate in d, BWV 527: Andante (org. solo)
  • III Suita na wiolonczelę solo BWV 1009: Sarabande (vc. solo)
  • Triosonate in d, BWV 527: Adagio e dolce (org. solo)
  • III Suita na wiolonczelę solo BWV 1009: Gigue (vc. solo)
  • Triosonate in d, BWV 527: Vivace (org. solo)

Bela Bartok (1881-1945) – Dansuri populare romanesti (vc. and org. transcription: Renata and Radoslaw Marzec):

  • Joc cu bata
  • Braul
  • Per loc
  • Baciumeme
  • Poarga Romanesca
  • Maruntel

Friedrich Gernsheim (1839-1916) – Elohenu (vc., org.)

Albert Kellermann (1863-1927) – Hebrȁischer Melodie op.23. (vc., org.) 

Franz Liszt (1811-1886) – Präludium und Fuge über B-A-C-H (org. solo)

Renata Marzec jest Prof. dr hab. Akademii Muzycznej w im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy. Jest absolwentką tej uczelni. Studia ukończyła w 1990 roku w klasie wiolonczeli prof. Romana Sucheckiego. Pracę zawodową związała ze swoją macierzystą akademią, w której prowadzi klasę wiolonczeli, zespoły kameralne. Jej studenci z sukcesami brali udział w międzynarodowych konkursach instrumentalnych.  Aktywność koncertowa Renaty Marzec obejmuje  Międzynarodowe Festiwale  Muzyczne organizowane na terenie całego Polski oraz  Europy. Są to recitale solowe oraz koncerty kameralne we współpracy ze znamienitymi instrumentalistami: Dymitrem Sitkowieckim, Jadwigą Kaliszewską, Pawłem Radzińskim Lechem Bałabanem, Marcinem Sikorskim, Bolesławem Siarkiewiczem, Piotrem Reichertem.  Od wielu lat koncertuje również z mężem organistą, prof. Radosławem Marcem współtworząc duet Cellorganic. Repertuar tego duetu propaguje oryginalne dzieła tworzone na ten skład autorstwa takich mistrzów XIX I XX wieku oraz dzieła twórców dawnych epok jak J.S.Bach, A.Vivaldi, A.Scarlatti. Duet prezentuje również własne opracowania muzycznych arcydzieł różnych epok. W sierpniu 2016r.  nakładem wytwórni Soliton ukazała się płyta duetu Cellorganic pt. „Borrowed Sounds”, na której Renata Marzec dokonała światowej premiery fonograficznej utworów w transkrypcjach na wiolonczelę solo oraz utworów na wiolonczelę i organy. Od 2014 roku jest Dyrektorem Artystycznym Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej w Markowicach. Renata Marzec prowadzi również kursy i Master Class w Polsce i za granicą. Uczestniczy w pracach Jury konkursów wiolonczelowych i kameralnych. Jest również krajowym konsultantem Centrum Edukacji Artystycznej. W latach 1999-2002 i 2008-2012 pełniła funkcję prodziekana,  następnie dziekana (2002-2008 i 2012-2016) Wydziału Instrumentalnego Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. Za swoją działalność artystyczną otrzymałam wiele nagród i odznaczeń, zarówno Prezydenta RP, Wojewody Kujawsko-Pomorskiego, Marszałka Województwa  oraz Rektora Akademii Muzycznej w Bydgoszczy.

Radosław Marzec  urodził się w Białymstoku w 1971 r. Studiował w Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie organów prof. Piotra Grajtera, gdzie uzyskał dyplom z wyróżnieniem. Umiejętności swoje doskonalił w Konserwatorium Muzycznym w Strasbourgu (Francja) w klasie organów prof. André Stricker w ramach studiów podyplomowych zwieńczonych uzyskaniem „Diplôme de Specialisation d’orgue”. W latach 1995-1996 był stypendystą Ministra Kultury i Sztuki za wybitne osiągnięcia i sukcesy artystyczne.Brał czynny udział w kursach mistrzowskich prowadzonych przez takich organistów jak Marie-Claire Alain, Guy Bovet, Ferdinand Klinda, Herbert Wulf.Był stypendystą kursu mistrzowskiego prowadzonego przez Jean Guillou w Zürichu oraz Letniej Międzynarodowej Akademii Organowej w Saint Bertrand de Comminges prowadzonej przez Michael Chapuis i André Stricker. W 1994 został laureatem Nagrody Głównej na Konkursie Organowym w Rumii, a w roku 1999 finalistą Międzynarodowego Konkursu Organowego im. M. Tariverdieva w Kaliningradzie, gdzie otrzymał nagrodę specjalną za najlepsze wykonanie utworów obowiązkowych.W roku 2005 lubelskie wydawnictwo Polihymnia wydało jego książkę pod tytułem „Interpretacja utworów organowych Jana Sebastiana Bacha w świetle źródeł XVIII wiecznych”.W 2006 roku dokonał premierowej rejestracji na płycie, muzyki organowej Adama z Wągrowca. Oprócz tego nagrał również dwie płyty z solową muzyką organową w Chojnicach oraz w Gau-Bischofsheim w Niemczech.  Obecnie jest profesorem tytularnym pracującym na Wydziale Instrumentalnym Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. Występuje w kraju i za granicą solo,  a także w duecie „Cellorganic” ze swoją żoną, wiolonczelistką Prof. Renatą Marzec.

fot. archiwum wykonawcy.

FARA POZNAŃSKA – BAZYLIKA KOLEGIACKA
POZNAŃ 2023
czwartki, godzina 19.30
WSTĘP WOLNY

organizator: Towarzystwo Przyjaciół Poznańskiej Fary www.farapoznanska.pl

Dofinansowano ze środków budżetowych Miasta Poznania
#poznanwspiera

Wsparcie finansowe ENEA Operator

Dofinansowano ze środków budżetowych Miasta Poznania
#poznanwspiera

Patronat medialny:

TVP3 Poznań

Radio Poznań

IKS

Comments are closed