„Sztuka transkrypcji”
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
– Matthäus Passion: Finał – z cyklu transkprycji Bach’s Memento Charlesa-Marie Widora (1844-1937)
Claude Debussy (1862-1918)
– Arabesque I (trans. Leon Roques)
Cesar Franck (1822-1890)
– Chorał E-dur
Mieczysław Karłowicz (1876-1909)
– Odwieczne pieśni:
II. Pieśń o miłości i śmierci (trans. J. Mroczek)
Fryderyk Chopin (1810-1849)
– Polonez A-dur op. 40 nr 1 (trans. W. Best)
Jan Mroczek naukę gry na fortepianie rozpoczął mając 6 lat, a w wieku 13 lat również na organach w klasie swojego ojca Adama Mroczka w Państwowym Liceum Muzycznym w Częstochowie. Podczas studiów pod kierunkiem prof. Józefa Serafina w Akademii Muzycznej w Krakowie zdobył nagrody na międzynarodowych konkursach organowych: Rumia 2003 – I nagroda, Castellana Grotte 2004 – II nagroda. Kolejnym wirtuozem i pedagogiem, który wywarł ogromny wpływ na jego artystyczną drogę, był prof. Daniel Roth – organista tytularny kościoła St. Sulpice w Paryżu. Pod jego kierunkiem pracował najpierw jako stypendysta, a później student Hochschule für Musik und Darstellende Kunst we Frankfurcie nad Menem. Realizuje się w różnych projektach muzycznych, współpracując z wieloma artystami i zespołami m.in.: Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej, Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Częstochowskiej oraz zespołem Barock Tune. Prowadzi klasę organów w Zespole Szkół Muzycznych im. Marcina Józefa Żebrowskiego oraz na Uniwersytecie Humanistyczno-Przyrodniczym im. Jana Długosza w Częstochowie. W 2012 roku otrzymał odznaczenie honorowe „Zasłużony dla Kultury Polskiej” przyznawane przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W styczniu 2017 roku uzyskał stopień doktora sztuki w Akademii Muzycznej w Krakowie. Dotychczas występował jako solista w Polsce, Luksemburgu, Niemczech, Rosji, na Litwie i na Węgrzech.