4 sierpnia 2016 MARTIN SCHMEDING

schmeding

Martin Schmeding (Niemcy) urodzony w 1975 roku w Minden (Westfalia), studiował w Hanowerze, Amsterdamie i Dusseldorfie muzykę kościelną, edukację muzyczną, organy (Konzertexamen) oraz dyrygenturę, klawesyn i teorię muzyki. Jego nauczycielami byli między innymi, Ulrich Bremsteller, Lajos Rovatkay, Hans van Nieuwkoop, Jacques van Oortmerssen i Jean Boyer. Artysta jest laureatem prestiżowych konkursów muzycznych w Berlinie, Norymberdze, Magdeburgu, Liubljanie, Brugge oraz finalistą konkursu ARD w Monachium. Pełnił funkcję kantora i organisty w Hanowerze, Dusseldorfie oraz w Dreźnie (Kreuzkirche). Od 2004 do 2015 prowadził klasę organów w Hochschule für Musik we Freiburgu oraz kierował Instytutem Muzyki Kościelnej, który powstał z jego inicjatywy w październiku 2012. W roku 2015 objął stanowisko profesora gry organowej w Wyższej Szkole Muzyki i Teatru w Lipsku. Dorobek artysty tworzą liczne nagrania dla telewizji, radia oraz CD (m.in. komplet dzieł organowych J. Brahmsa, F. Mendelssohn Bartholdy, F. Schmidta, pierwsze nagranie utworów na fortepian pedałowy R. Schumanna oraz wersja organowa Wariacji Goldbergowskich J.S. Bacha), publikacje i edycje nutowe (Butz, Carus, Herder, Schott). Artysta pracuje obecnie nad nagraniem wszystkich dzieł organowych Maxa Regera. Występuje jako solista i kameralista w kraju i za granicą (Europa, Azja i Ameryka),pełni funkcję jurora międzynarodowych konkursów organowych. W 2009 roku otrzymał nagrodę krytyków niemieckich, a rok później tytuł instrumentalisty roku Echo-Klassik 2010 za nagranie Wariacji Goldbergowskich.

 

August Gottfried Ritter (1811-1885)
Sonata II e-moll op. 19
Rasch und entschlossen – Ruhige Bewegung – Lebhafter –
Vorige Bewegung – Rasch und feurig

Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Aria „Ich will bei meinem Jesu bleiben“ z „Pasji wg św. Mateusza“ (opr. Robert Schaab, 1817 – 1887)
Wstęp i Fuga z Kantaty „Ich hatte viel Bekümmernis“ (opr. Franz Liszt)


Johannes Brahms (1833-1897)

z „Ein Deutsches Requiem” cz. VI. Denn wir haben hie keine bleibende Statt
(opr. Robert Schaab)

Przygrywka chorałowa „Herzlich tut mich erfreuen“ Op. Posth. 122,4

Franz Liszt (1811-1886)
Fantazja i Fuga „Ad nos, ad salutarem undam“

 

Comments are closed